למה הדירוג של המיקום הממוצע שלי בגוגל יורד כל הזמן והאם זה אומר שאני עושה עבודה לא טובה?

השבוע במקרה 3 לקוחות שאלו אותנו את השאלה הזאת. אז אמרנו – “ברכה – סיבה טובה לפוסט קצר”. קודם כל למי שלא מכיר “המיקום הממוצע בגוגל” זה נתון שהוא בעצם ממוצע של המיקום של כל מילות המפתח שאתם מדורגים עליהם. לדוגמה: אם יש לכם 100 מילות מפתח ש-60 מהם מדורגות על מקום 10 ו-40 מהם מדורגות על מקום 5 – אז המיקום הממוצע שלכם בגוגל הוא 8 (60 כפול 10 ועוד 40 כפול 5 חלקי 100). “אוקי, הבנו, אז זה רע או טוב?” התשובה הקצרה היא “תלוי” – תלוי במה? בשאר הפרמטרים. אם חוויתם ירידה במיקום הממוצע אבל עלייה במספר החשיפות והקליקים, סביר להניח שזה נובע מאופטימיזציה נכונה, שמביאה איתה הכנסת מילות מפתח חדשות (תוכן חדש \ עיבוי תוכן קיים) כדי למלא את פער התוכן באתר שלכם.  
בכך מאגר מילות המפתח של האתר שלכם מתרחב – וכתוצאה מזה האתר מדורג על יותר מילות מפתח.
לכן, זה נורמלי לחלוטין שהמיקום הממוצע ושיעור הקליקים יורד, ולא עולה, בזמן שהתנועה האורגנית עולה.
זה לא מצביע על זה שאתם יורדים במיקומים במילות מפתח שמעניינות אתכם, אלא שאתם מוסיפים עוד מילות מפתח חדשות לתוצאות החיפוש, ומגדילים את כמות השאילתות שאתם מדורגים עליהן. לכן המיקום הממוצע שלכם יורד. אם המיקום הממוצע יורד ויחד עם זה גם החשיפות והקליקים – אז כן, סביר להניח שיש בעיה שצריך לפתור.
בתמונה – אתר שהמיקום הממוצע בו ירד משמעותית ב-3 חודשים האחרונים אבל החשיפות והטראפיק קפצו ביותר מפי 2. מאחל לנו בכל אתר לחוות ירידה כזאת במיקום הממוצע:)
תזכרו, מה שהכי חשוב יותר הוא התנועה לדפי הכסף, שמובילה להמרות, ולא הסתכלות ישירה על מיקומים.

לשיחת ייעוץ בחינם - השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

תפריט נגישות

דילוג לתוכן