למה חשוב לדאוג לאינטרס העסקי של פייסבוק ואיך זה יגדיל לכם את החשיפה לפוסטים?


כמה מילים שכתבתי ללקוח שאני מלווה ויש לו מספר קבוצות פייסבוק בתחום השקעות הנדלן שאנחנו מנהלים.

בשביל להבין איזה תוכן יעשה טוב לקבוצת פייסבוק צריך להכיר אותה בצורה טובה ולהבין איך האלגוריתם של פייסבוק עובד.

בשביל להבין איך האלגוריתם של פייסבוק עובד, צריך קודם כל להבין את האינטרס העסקי של פייסבוק.

האינטרס העיסקי של פייסבוק זה להשאיר את היוזרים כמה שיותר זמן בפלטפורמה.

כמה שיותר זמן בפלטפורמה = יוזרים רואים יותר פרסומות = יותר כסף לפייסבוק = צוקרברג מבסוט.

צוקרברג מבסוט = הפוסטים שלי מקבלים יותר חשיפה.

קבוצות פייסבוק זה אחד הנכסים האחרונים שנשארו ל-META בפלטפורמה של פייסבוק שעוד משאיר את היוזרים בפייסבוק (יוזרים מזמן כבר לא מבלים בפייסבוק בשביל לעלות תמונות, סרטונים ולחלוק חוויות) אז פייסבוק נותנים הרבה חשיפה אורגנית (לא ממומנת) לקבוצות “ומריצים\מציעים” קבוצות ליוזרים השונים.

למרות שפייסבוק מאוד רוצים לקדם קבוצות, עדיין הם לא נותנים חשיפה לכל פוסט שעולה בקבוצה ולפייסבוק יש את הדרכים שלה להבין האם הפוסט רלוונטי או לא, והאם שווה “לבזבז” עליו חשיפה ליוזר.

כל פעם שמאושר פוסט יש סוג של “מרכז” מהיר על הפוסט, פייסבוק בודקים כמה הפוסט אקטואלי לקבוצה.

אם זה קבוצה של 20 אלף יוזרים, הם לא מראים את הפוסט ל-20 אלף, הם מראים ל-10 מתוכם, ובודקים איך הם מגיבים:  הם עוצרים את הגלילה? הם לוחצים על הפוסט? צופים בסרטון? הם פותחים את ה-READ MORE, וכו…

לפי האינדיקציה מהטסט הזה, פייסבוק מחליטים כמה קרדיט להמשיך לתת או לא לתת לפוסט.

שפוסט נהיה “ויראלי” זה בגלל שהוא צלח ונתן בראש במבחן “המרכז”.

לא כל קבוצות הפייסבוק נולדו שוות. אמנם ברוב הקבוצות צורכים תוכן, אבל לכל קבוצה יש אופי עם תוכן שונה – וצריך להתאים את התוכן לאופי הקבוצה.

יש קבוצות שמתנהגות כמו מרקטפלייס, לא מעניין את היוזר בלבולי מוח, הוא רוצה לראות הצעת ערך טובה ולהחליט אם מתאים לו או לא מתאים לו, יש קבוצות שהיוזרים רוצים לקרוא תוכן איכותי, פוסטים של מאות \ אלפי מילים, יש קבוצות שהיוזרים רוצים לשאול רק שאלות ולקבל תשובות מבעלי סמכה בתחום וכו’.

אם לא נבין את אופי הקבוצה התוכן שלנו יהיה לא רלוונטי ולא יזכה לחשיפה וחבל על כל האנרגיה.

בוא ניקח לדוגמה קבוצת השקעות נדל”ן שמתנהגת כמו מרקטפלייס (יוזרים מעלי נכסים למכירה\קניה).

יש 2 סוגים עיקריים של פוסטים בקבוצות מסוג זה:

1. פוסט מידע\ערך – יכול לבוא בצורת מאמר\סרטון וכו’ לדוגמה:

מאמר של 500 מילה על משכנתאות, סרטון של 3 דקות על 7 האלמנטים החשובים ביותר להשקעות נדל”ן.

2. פוסט קצר עם איזה הוק בקצה, לדוגמה “דירת 2 חדרים בחיפה, חתומה תמא, תשואה של 8 אחוז, מי רוצה פרטים”.

מי יקבל יותר קרדיט אצל פייסבוק? הפוסט שהושקע בו כמה שעות כתיבה או הפקה או פוסט “מסכן” של 30 שניות?

ברוב הפעמים, הפוסט “המסכן” ינצח ויזכה בעשרות אחוזי חשיפה (מתוך כלל היוזרים בקבוצה) לעומת אחוזים בודדים של הפוסט מהסוג הראשון.

למה זה קורה? כי זה לא עבר את המבחן של פייסבוק, היום ליוזרים אין זמן והם מתקצמנים על כל לייק ותגובה, בן אדם גוגל בפיד שלו ורואה אלפי פוסטים ביום, למה שיעצור דווקא על הפוסט שלך? 

אז האם אני ממליץ לא לעלות פוסטים עם ערך? ממש לא, צריך גם וגם. אבל בעיקר צריך להבין שאנשים מגיעים לקבוצות הללו בשביל למצוא הזדמנויות וצריך להתאים את התוכן לאופי הקבוצות. הם לא באו בשביל ללמוד על נדל”ן, אין להם זמן לזה כרגע, צריך לדבר אליהם בשפה שהם מבינים ומחפשים.

אם רוצים להראות להם סרטון של 11 העקרונות שצריך להכיר לפני שקונים נכס, עדיף לעשות פוסט: “מי רוצה לינק לסרטון שיכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים בהשקעות נדל”ן” ואז לתת לינקים לכל מי שמגיב, מאשר לעלות את הסרטון ישירות בקבוצה.

ככה העולם עובד היום, זה אולי עצוב, אבל זה המציאות ובשביל להפיק את הערך המיטבי מהקבוצה, צריך לפעול לפי העקרונות הללו.

פרקטית אני חושב שצריך לשלב ערך בקבוצה כמו המאמרים שהכנתם ולטבל את זה עם מספר פוסטים יותר “רדודים” אבל שמביאים ביזנס ברמה השבועית.

פוסטים של הזדמנויות שיש על המדף כרגע, להוסיף פוסטים של עסקאות שנסגרו, לפני ואחרי, זה הדברים שבסוף יוצרים את האוטוריטה סביב המותג.

צריך ליצור תמהיל שמורכב גם מפוסטים עם ערך וגם פוסטים של הזדמוניות\הוקים\ולקוחות מרוצים. 


הדוגמה הנ”ל ספציפית לעולם תוכן מסויים, תשליכו את זה על עולמות התוכן שאתם מתעסקים בהם.

בנוסף, אל תשימו לינקים בגוף הטקסט זה מוריד משמעותית חשיפה, שוב האינטרס של פייסבוק זה להשאיר את היוזרים בתוך הפלטפורמה, לא להוציא אותם החוצה + אתם מעדיפים שיוזרים יגיבו על הפוסט ויעוררו את האינטרקציה. 


בקיצור תדאגו לאינטרסים של פייסבוק – הם יתגמלו אתכם בהתאם. 

לשיחת ייעוץ בחינם - השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

דילוג לתוכן