שירות בניית קישורים לאתר אינטרנט: כל מה שחשוב לדעת

שירות בניית קישורים

בניית קישורים זה היבט חשוב של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). תהליך בניית קישורים כרוך ברכישת קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים חיצוניים, מה שעוזר לשפר דירוג אתרים בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs). ישנן הרבה אסטרטגיות וטכניקות שונות שניתן להשתמש בהן לבניית קישורים, אך אפשרות אחת שצברה פופולריות בשנים האחרונות היא שימוש בשירות בניית קישורים – כלומר קניית קישורים מחברה חיצונית.

במאמר זה, נסקור מקרוב את הרעיון של שירות בניית קישורים ונדון ביתרונות ובחסרונות של שימוש בשירות כזה. בנוסף, נספק כמה טיפים ושיטות עבודה מומלצות למציאת שירות בניית קישורים, כמו גם כמה חלופות שכדאי לשקול אם אינכם מעוניינים לקנות קישורים.

מהו שירות בניית קישורים?

שירות בניית קישורים הוא שירות שחברות מציעות. למעשה השירות הוא לרכוש קישורים נכנסים בשבילך מאתרים חיצוניים. ניתן לרכוש קישורים אלו באופן ישיר מאתרים או להשיג את הקישורים באמצעים אחרים כגון תוכן ממומן או ביקורות ממומנות. הרעיון הוא לספק דרך קלה ונוחה לעסקים בעזרת בניית הקישורים שלהם מבלי לעשות את העבודה בעצמם.

יתרונות השימוש בשירות בניית קישורים

ישנם מספר יתרונות לשימוש בשירות בניית קישורים. כמה מהיתרונות העיקריים כוללים:

חיסכון בזמן: תהליך בניית קישורים יכול לקחת זמן, במיוחד אם אתם מתחילים מאפס. על ידי שימוש בשירות בניית קישורים, תוכלו לבצע מיקור חוץ של משימה זו לאנשי מקצוע ולפנות זמן להתמקדות בהיבטים אחרים של העסק.

מומחיות: חברות המספקות שירותי בניית קישורים מעסיקות בדרך כלל אנשי מקצוע מנוסים שיודעים מה הם עושים. חברות אלו יכולות לעזור בזיהוי המקורות הטובים ביותר לקישורים ולנהל משא ומתן על עסקאות שמועילות לעסק שלכם.

איכות: שירות בניית קישורים יכול לעזור לכם להשיג קישורים נכנסים באיכות גבוהה ממקורות מוכרים. לקישורים אלו יש סיכוי גבוה יותר להשפיע לטובה על הדירוג במנועי החיפוש מאשר קישורים באיכות נמוכה מאתרים ספאמיים או לא אמינים.

חסרונות של שימוש בשירות בניית קישורים שקונה קישורים

אמנם יש בהחלט יתרונות לשימוש בשירות בניית קישורים, אבל יש גם כמה חסרונות שיש לקחת בחשבון. אלו הם:

עלות: בניית קישורים עלולה להיות יקרה, במיוחד אם אתם מחפשים קישורים מאתרים איכותיים. תצטרכו לשקול את עלות השירות מול היתרונות שלו כדי לקבוע אם זה שווה את זה עבור העסק שלכם.

סיכון לעונשים: קניית קישורים נוגדת בדרך כלל את תנאי השירות של רוב מנועי החיפוש, כולל גוגל. אם תיתפסו, אתם עלולים לעמוד בפני עונשים שיכולים לפגוע בדירוג שלכם במנועי החיפוש.

חוסר שליטה: כאשר אתם משתמשים בשירות בניית קישורים, אתם בעצם מוציאים היבט קריטי באסטרטגיית הקידום שלכם למיקור חוץ. משמעות הדבר היא שאולי תהיה לכם פחות שליטה על סוגי הקישורים שאתם מקבלים ואיכות הקישורים הללו.

מציאת שירות בניית קישורים 

אם החלטתם להשתמש בשירות בניית קישורים, חשוב לבחור בחברה מוכרת. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם למצוא שירות אמין:

חפשו חברה עם מוניטין טוב: ערכו מחקר כדי לגלות מה יש לעסקים אחרים לומר על החברה שמספקת בניית קישורים איתה אתם שוקלים לעבוד. חפשו ביקורות והמלצות מלקוחות מרוצים.

תשאלו שאלות: חברה לבניית קישורים צריכה להיות שקופה לגבי האופן שבו הם רוכשים קישורים. תשאלו שאלות על התהליך של החברה והאם הם פועלים לפי שיטות עבודה מומלצות בתעשייה. זאת בכדי להבטיח שהקישורים שהחברה בונה הם באיכות גבוהה.

חלופות לשירות בניית קישורים

אם אינכם מעוניינים להשתמש בשירות בניית קישורים, ישנן אפשרויות נוספות שתוכלו לשקול. כמה חלופות כאלה כוללות:

בניית קישורים באופן אורגני: בניית קישורים אורגנית כוללת יצירת תוכן איכותי ורלוונטי וקידומו באתרים ובלוגים אחרים בתעשייה שלכם. תהליך בניית קישורים אורגנית יכול לקחת זמן, אבל זו דרך טבעית ובת קיימא יותר לבנות קישורים.

פרסום בלוג אורח: דרך נוספת לבנות קישורים היא על ידי כתיבת מאמרים עבור אתרים ובלוגים אחרים בתעשייה שלכם. אתם יכולים לכלול בבלוג, קישור חזרה לאתר שלכם בשורת הכותרת או בגוף המאמר.

החלפת קישורים: אם יש לכם אתר קיים עם תוכן בעל ערך, ייתכן שתוכלו להחליף קישורים עם אתרים אחרים ולבקש מהם לספק קישור גם לאתר שלכם.

שיווק במדיה חברתית: בניית נוכחות חזקה במדיה החברתית יכולה לעזור להוביל תנועה לאתר, מה שיכול להוביל לכך שיתווספו קישורים נכנסים טבעיים לאתר.

שיטות עבודה מומלצות לבניית קישורים

בין אם תחליטו להשתמש בשירות בניית קישורים או תנקטו באסטרטגיה אחרת, יש כמה שיטות עבודה מומלצות שאתם צריכים לעקוב אחריהם ואלו הם:

התמקדו באיכות על פני הכמות: עדיף שיהיו כמה קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאשר מספר רב של קישורים באיכות נמוכה.

גוונו את פרופיל הקישורים: אל תסתמכו על קישורים רק מאתר אינטרנט אחד. פרופיל קישורים מגוון באופן נכן, הוא טבעי יותר ופחות סביר שיגרור עונשים במנועי החיפוש.

השתמשו בחוכמה בטקסט עוגן (אנקור): אנקור הוא הטקסט המופיע בעת יצירת היפר-קישור. השתמשו באנקור רלוונטי כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את ההקשר של הקישורים.

תוכן ממומן: אם אתם מפרסמים תוכן ממומן כדי להשיג קישורים, הקפידו לחשוף זאת בפני הקוראים שלכם. זה עוזר לשמור על שקיפות ואמון.

טיפים לניהול משא ומתן עם חברות חיצוניות לבניית קישורים

אם אתם משתמשים בשירות בניית קישורים או מנהלים משא ומתן עם חברות חיצוניות, יש כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להשיג את העסקה הטובה ביותר:

הגדירו מטרות וציפיות ברורות: לפני שאתם מתחילים לנהל משא ומתן, וודאו מה אתם רוצים להשיג. הגדרת מטרות יכולה לעזור לכם להתמקד בהיבטים החשובים ביותר של העסקה.

ערכו מחקר: חקרו את החברה שאיתה אתם מנהלים משא ומתן כדי להבין את העסק שלה ומה יש לחברה להציע. מחקר מקדים יכול לעזור בקבלת החלטות מושכלות.

ניהול משא ומתן על תנאים והגבלות: הקפידו במשא ומתן לכלול את התנאים וההגבלות של רכישת קישורים לרבות העלות, חוזק הקישור וכל פרט רלוונטי אחר.

משחק לטווח הארוך: בניית קישורים היא אסטרטגיה ארוכת טווח, חשבו כיצד הקישורים שאתם רוכשים יתאימו לתכנית הכוללת שלכם.

שירותי בניית קישורים שיש להימנע מהם

ישנם חברות רבות לבניית קישורים ולא כולם בעלי מוניטין טוב. כדי להימנע מהונאות ושירותים באיכות נמוכה, היזהרו מחברות שמראות סימנים אלו:

חברות המשתמשות בטקטיקות ספאמיות: חלק מחברות המספקות שירותי בניית קישורים משתמשות בטקטיקות שנועדו להערים על מנועי חיפוש. טקטיקות אלו מכונות לעתים קרובות “כובע שחור” ועלולות לגרום לעונשים או הסרות ממנועי החיפוש.

הבטחות לא מציאותיות: אם חברת המספקת שירות של בניית קישורים מבטיחה להשיג מספר מסוים של קישורים בפרק זמן קצר, זה כנראה טוב מכדי להיות אמיתי. בניית קישורים דורשת זמן ומאמץ.

העתיד של בניית קישורים

בניית קישורים הייתה היבט חשוב בקידום אתרים במשך שנים רבות וסביר להניח שזה יישאר כך גם בעתיד. עם זאת, האופן שבו מתקבלים קישורים והדגש המושם עליהם עשויים להשתנות ככל שמנועי החיפוש ממשיכים להתפתח.

מגמה אחת שכבר צצה היא המעבר לטקטיקות בניית קישורים טבעית יותר, “כובע לבן”. משמעות הדבר היא שחברות מתמקדות יותר ביצירת תוכן באיכות גבוהה וקידומו באתרים ובבלוגים אחרים במקום לנסות לתמרן את מנועי החיפוש באמצעות טקטיקות ספאמיות.

מגמה נוספת שכדאי לשים לב לחשיבות שלה היא קידום אתרים מקומי. בזמן שיותר ויותר אנשים משתמשים בסמארטפונים שלהם כדי לחפש עסקים מקומיים, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב שלחברות תהיה נוכחות חזקה בתוצאות החיפוש המקומיות. המשמעות היא שקישורים מאתרי אינטרנט מקומיים עשויים להיות בעלי ערך רב יותר בעתיד.

כיצד למדוד בניית הקישורים 

לאחר שיישמתם את בניתם קישורים, חשוב לעקוב אחר ההתקדמות ולמדוד את הצלחת המאמצים. יש כמה מדדי מפתח שבהם תוכלו להשתמש כדי לעשות זאת, והם כוללים:

סמכות דומיין: זהו מדד לחוזק הפרופיל של הקישורים הנכנסים. סמכות דומיין גבוהה יותר יכולה להצביע על כך שסביר יותר שאתר ידורג טוב בתוצאות של מנועי החיפוש.

תנועה באתר: בניית קישורים יכולה לעזור להוביל תנועה לאתר ממקורות חיצוניים. אתם יכולים להשתמש בכלים כמו Google Analytics כדי לעקוב אחר מספר המבקרים שאתם מקבלים מקישורים נכנסים ולמדוד את ההשפעה על התנועה הכוללת שבאתר.

דירוג במנועי חיפוש: כמובן, אחת המטרות העיקריות של בניית קישורים היא לשפר את הדירוג במנועי החיפוש. אתם יכולים להשתמש בכלים כמו Google Search Console כדי לעקוב אחר הדירוגים של האתר שלכם ולראות כיצד הם משתנים לאורך זמן.

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת בניית קישורים

תהליך בניית קישורים הינו תהליך מורכב וקל לעשות טעויות אם לא נזהרים. להלן מספר טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן:

התמקדות רבה מדי בכמות: כפי שהוזכר קודם לכן, עדיף שיהיו כמה קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאשר מספר רב של קישורים באיכות נמוכה. אל תיפלו למלכודת של רכישת קישורים רבים ככל האפשר מבלי להתחשב באיכות הקישורים הללו.

הזנחת האופטימיזציה בדף: אמנם קישורים נכנסים חשובים, אבל הם לא הגורם היחיד שמנועי החיפוש לוקחים בחשבון בעת דירוג אתרים. הקפידו גם על אופטימיזציה של התוכן והמבנה של האתר כדי לשפר את הסיכויים שלך לדירוג טוב.

התעלמות מההקשר: חשוב לקחת בחשבון את ההקשר שבו הקישורים הנכנסים מופיעים. קישורים המופיעים בהקשרים ספאמיים או לא רלוונטיים עשויים להיות חסרי ערך.

תפקיד בניית קישורים בקידום אורגני

בניית קישורים היא רק היבט אחד של קידום אתרים אורגני וחשוב לראות את בניית הקישורים כחלק מאסטרטגיה גדולה ומקיפה יותר. מרכיבים חשובים נוספים של קידום אורגני כוללים:

שיפור טכני של האתר: שיפור טכני כולל את שיפור מהירות האתר, ידידותיות לנייד ושימוש בנתונים מובנים כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את האתר שלכם.

שיווק תוכן: יצירת תוכן איכותי ורלוונטי וקידומו באמצעות המדיה החברתית יכול לעזור להביא תנועה לאתר ובכך לגרום לבניית קישורים באופן טבעי.

קידום אתר בגוגל ביזנס: אם אתם עסק מקומי, חשוב לבצע אופטימיזציה של האתר והנוכחות המקוונת שלו לתוצאות חיפוש מקומיות. קידום אתר מקומי כלול בניית קישורים מאתרים מקומיים, כמו גם אופטימיזציה של רישום האתר ב-‘Google לעסק שלי’.

לסיכום

שימוש בשירות בניית קישורים זה דרך נוחה לשיפור הדירוג במנועי החיפוש. עם זאת, חשוב לבחור חברה בעלת מוניטין כדי להבטיח שמאמצי בניית הקישורים יהיו יעילים וברי קיימא. ישנן גם אפשרויות נוספות שכדאי לשקול, כמו בניית קישורים באופן אורגני או בניית קישורים באמצעות פרסום בלוג אורח באתרים אחרים. בצעו מחקר שוק, שקלו את הצרכים שלכם ובנו קישורים שיקדמו אתכם במנועי החיפוש.

לשיחת ייעוץ בחינם - השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

דילוג לתוכן