הצ’קליסט המלא להובלת פרויקט SEO מוצלח

דוגמה לניהול פרויקט SEO מוצלח

צריכים עוד טראפיק אורגני? 🔍

מלאו את הפרטים שלכם כאן ונשלח לכם סקירת וידאו מקצועית עם משימות פרקטיות לביצוע - לגמרי לגמרי בחינם!

איך מרגישה הצלחה של ניהול פרויקט SEO?

דוגמה לניהול פרויקט SEO מוצלח

בתמונה: לקוח שלנו מארה”ב משתף אותנו בפידבק על איכות העבודה והקבצים עד כה.
אנחנו רצים ביחד רק שבועיים, אבל תמיד כיף לראות פידבקים חיוביים כבר בשלבים הראשוניים. כשמציבים סטנדרטים גבוהים כבר בהתחלה, צריך לשמור עליהם גם בהמשך 😉

ניהול פרויקטים זו אומנות שבנויה מ-3 מרכיבים:

  1. תקשורת אנושית ברמה גבוהה
  2. הובלה מקצועית של הצוות, בדגש על תכנון ויכולת לתעדף
  3. דיווח של ההתקדמות בצורה ברורה ללקוח שלכם.

אם מצליחים לנצח בשלושת הסעיפים האלה, הנה לכם פרויקט מוצלח.

הלקוח ישאר איתכם, הלקוח יאהב את העבודה איתכם, יהנה מהתוצאות והחזר על ההשקעה שלו ואפילו ימליץ עליכם.

אבל האומנות היא לגרום ל-3 המרכיבים האלה להצליח בו זמנית, וחובה ששלושתם יצליחו.

אם סעיף אחד נכשל- כל הפרויקט נכשל

קחו לדוגמה:

יש לכם סיסטם עבודה מצוין, אתם מקצוענים וזוכרים את מפת האתר של הלקוח שלכם בעל פה, מצליחים לדחוף לו תוצאות בקצב מדהים, אבל הלקוח לא יודע מזה כלום.

אתם לא משווקים לו את העבודה והתוצאות, אין דיווח, אין עדכונים.

אולי לקוח אחד יעריך את הצניעות שלכם ויתן לכם לעבודה בשקט.

ואולי לקוח אחר יטען שהתוצאות היו מגיעות איתכם או בלעדיכם.

אתם לא מורגשים, ולכן יעזוב אתכם אחרי 3 חודשים של פעילות. סביר מאוד שדבר כזה יקרה אם אין תקשורת שוטפת מול הלקוח שלכם.

או לדוגמה,

התקשורת והדיווח מצוינים, אבל אין הובלה מסודרת של הצוות, אין תכנון ותיעדוף של דברים.

הצוות רץ “כמו שהוא מרגיש לנכון” – ולכן מתרכז בדברים הפחות חשובים, ולכן התוצאות מאחרות להגיע, אם בכלל.

הלקוח רואה שאין התקדמות לא בכמות הדפים שנוספים לאינדקס, לא במיקומים, לא בטראפיק, ולמרות שאתם סופר חמודים – סיכוי סביר שישקול את כל הסיפור הזה שנית.

אז איך מובילים פרויקט SEO בצורה מוצלחת, מההתחלה ועד הסוף?

  1. הלקוח הבין שיש פוטנציאל בנישה שלו – והצבתם עם הלקוח תקציב, יעדים, ציפיות ולו”ז לתקופה קדימה.
  2. יש בריף מדוייק, עשיתם קיק-אוף עם הלקוח וכל הצוות ובניתם אסטרטגיה לרבעון קרוב.
  3. תיקשרתם ללקוח בצורה שוטפת כל אבן דרך בפרויקט.
  4. יש קבצי עבודה שתומכים בכל אספקט שקשור ל-SEO ולמה שצריך לשפר.
  5. כל העבודה מאורגנת בצורה שקופה וברורה ללקוח – ומשותפת איתו אונליין. 
  6. יש חשיבה על המותג והשוואה למתחרים שלו בכל מחשבה וצעד שאתם לוקחים.
  7. מנהל הפרויקט ואנשי הצוות מדקלמים את השירותים והניואנסים של הלקוח מתוך שינה.
  8. יש רוטינות קבועות למעקב אחר ההתקדמות של הלקוח בהיבטים הטכניים, מיקומים של ביטויים שהגדרתם, טראפיק לדפי הכסף ולידים / מכירות אורגניות באתר.
  9. יש דוחות שמסכמים את כל מה שהלקוח קיבל וההתקדמות שלו בכל ההיבטים, ואתם יושבים כל תחילת חודש לעבור עליו ביחד עם התוכנית לחודש הקרוב.
  10. התוצאות מגיעות.

מסקנה?

ניהול פרויקט SEO מוצלח זה לא התוצאות.

זה איך שאתם מובילים את התוצאות.

התוצאות הם בסך הכל נגזרת של ניהול הפרויקט, ויותר מזה, חשוב לזכור שיש שניים לטנגו הזה, גם ספק השירות וגם הלקוח אחראיים על פרויקט מוצלח.

אני תמיד עונה ללקוח ששואל אותי “אז מתי לצפות לתוצאות?” – שיתייחס גם לעבודה השוטפת בתור סוג של תוצאה, כי העבודה השוטפת תרמוז לו על אילו תוצאות עומדות להגיע.

אולי ב-SEO אי אפשר לחזות בדיוק מתי תהיה עלייה ובכמה בדיוק הדברים יעלו וישתפרו – אבל אפשר וצריך לייצר כמה שיותר אינדיקציות ופידבקים חיוביים או שליליים לאורך הדרך.

אם הלקוח שלכם לא מבין לאיזה סאגה הוא נכנס, הוא יצא ממנה מאוד מהר, ושניכם תצאו מופסדים.

  • האם בכלל שווה לו לעשות SEO?
  • כמה תקציב ומאמצים צריך להשקיע בו?
  • כמה זמן הוא צריך לחכות?
  • האם הוא מרגיש שהפרויקט מאופיין היטב?
  • האם הוא מקבל התייחסות גבוהה למותג שלו בכל העבודה?
  • כמה עדכונים הוא מקבל במהלך החודש?
  • האם כל קבצי העבודה משוקפים וברורים לו?

     

תכניסו את כל השאלות האלה לצ’קליסט שלכם, תהפכו את הצ’קליסט הזה לסיסטם עבודה עם רוטינות שאתם עובדים איתם, ותייצרו הצלחה לפרויקטים שלכם.

אני רוצה לשתף איתכם את צ’קליסט העבודה שלנו לניהול פרויקט SEO מוצלח – הוא כולל בתוכו מעל 50 משימות אונבורדינג ורוטינות חודשיות גם בהתייחסות לניהול הלקוח עצמו, וגם להובלת התוצאות. 

הצ’קליסט הזה מתאים גם לפרילאנסרים שמקדמים לקוחות, גם לסוכנויות וגם לבעלי עסקים שמקדמים לבד אתר האתר שלהם ורוצים לנהל את זה כמו פרויקט SEO ברמה.

👈 ליחצו כאן כדי לפתוח את הצ’קליסט

לשיחת ייעוץ בחינם - השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

דילוג לתוכן