צ’קליסט: איך מגדילים טראפיק לחנות איקומרס ב-25% רק על ידי אופטימיזציה ותוכן

צ'קליסט הגדלת טראפיק לאתרי איקומרס

אז איך הגדלנו טראפיק אורגני לחנות איקומרס ב-25% רק על ידי אופטימיזציה ותוכן?

גרף צמיחה אורגנית באתר איקומרס

בתמונה:

גרף הקליקים מהסרצ’ קונסול של הלקוח שלנו, אתר איקומרס בתחום התכשיטים בחצי שנה האחרונה.

במסגרת עבודה של פחות מחצי שנה, הנה כמה מהדברים המרכזיים שנעשו באתר הלקוח:

1. הוספת פירורי לחם בכל דפי המוצר עם מבנה של דף הבית > קטגוריה > תת קטגוריה > מוצר. נשמע כמו משהו מובן מאליו, נכון? לא תאמינו כמה חנויות מפספסות את זה:) פעולה קטנה וחכמה שבנתה מיד קישורים פנימיים לכל דפי הקטגוריה הראשיים, דפי הכסף.

אחד הדברים שאנחנו אוהבים בקידום איקומרס זה שיש הרבה בשר לעבוד איתו. הרבה דפי קטלוג, דפי מוצר ודפי קטגוריה שאפשר לעבות בתוכן, באיקומרס המון הזדמנויות לשיפור, דברים שבעלי חנויות מפספסים בעין כמו כותרות משנה בתוך דפי מוצר ומטא דאטה שיכול להגדיל משמעותית את יחס ההקלקה למוצרים.

2. יישור קו לתוכן ול- On-page של כל הדפים האלה: הוספת טבלאות טכניות למוצרים, אלמנטים חשובים כמו כותרות משנה לתתי הנושאים, רשימות תבליטים, עיבוי כל דף בתוכן ע”ב נתונים שהוצאנו ב-GSC על מילות מפתח שהם היו מדורגים עליהן.

3. ע”ב מחקר מילים ו-GSC, הוספנו עוד כ- 40 שאלות-תשובות לעמוד FAQs לטובת E.E.A.T + דירוג של הדף על עוד שאילתות וחיזוק הסמכות של הדומיין על הנושאים השונים.

4. כמו כל אתר איקומרס, האתר מאוד ויזאולי, כל דף מוצר מכיל כ- 10 תמונות, כל דף קטגוריה מכיל כ- 200 תמונות. עשינו עבודה כירורגית של בניית טקסט אלטרנטיבי לכל התמונות האלה באוטומציה מעניינת שבנינו שסוקרת את התמונה, והתחלנו לראות טראפיק מ Google Images.

5. למוצרים שירדו מהמלאי, והלקוח החליט פשוט למחוק מהאתר (פעולה שאנחנו תמיד ממליצים להמנע ממנה, כי נוצר 404) עשינו רידיירקט למוצרים אחרים הכי רלוונטיים. ככה מי שמגיע מהחיפוש, לא יתבאס שירד מהמלאי או שיגיע ל 404 – אלא יגיע מראש למוצר שקיים ועונה לו על הצורך, או לדף הקולקציה הראשי.

כל הפעולות כאן + עוד פעולות אפקטיביות בצ’קליסט שלנו עזרו ללקוח לגדול ב 25% בטראפיק האורגני, שבא לידי ביטוי באלפי כניסות נוספות במהלך החצי שנה האחרונה.

גללו למטה לצ’קליסט המלא👇

הצ’קליסט המלא ל- e-Commerce SEO בלי קישורים:

  1. ✅ פירורי לחם בכל דפי המוצר עם מבנה של דף הבית > קטגוריה > תת קטגוריה > מוצר: יצירת קישורים פנימיים לכל הדפים באתר + חיזוק המבנה ההיררכי.
  2. ✅ הוספת סכמת Product לכל המוצרים: סכמת מוצר מציגה למנועי חיפוש את המידע על המוצר בצורה ברורה ונכונה, ועוזרת לגוגל להבין שמדובר במוצר וכתוצאה מכך להציג אותו כתוצאת מוצר במנוע החיפוש.
  3. ✅ הנגשת התמונות בחנות בפורמט WebP אתרי איקומרס בדר”כ מאוד ויזואליים ולכן חשוב להגיש את התמונות בפורמט קליל למהירות טעינה אופטימלית.
  4. ✅ שליפת מילות מפתח לכל מוצר מה-GSC ובניית סקשן שאלות תשובות לכל מוצר בנפרד: לעבות את דף המוצר בתוכן + להוסיף סקשן שיגרום
  5. ✅ ע”ב מחקר מילים ו-GSC, הוספנו עוד כ- 40 שאלות-תשובות לעמוד FAQs של המותג עיבוי עמוד שאלות תשובות לטובת E.E.A.T + קישורים פנימיים לדפי הקולקציות.
  6. ✅ הוספת 5-10 תמונות בכל דף מוצר, עם טקסט אלטרנטיבי באמצעות ChatGPT: מדיה ותמונות עוזרים לעודד המרה + להגדיל את הגלילה בדף.
  7. ✅ למוצרים שירדו מהמלאי ונמחקו, לבצע רידיירקט למוצרים אחרים הכי רלוונטיים או לדפי הקולקציה הראשיים.: שווה להשאיר דפי מוצר גם אם כבר לא קיימים במלאי, ורק להגדיר להם מלאי 0, במקום למחוק לגמרי – כדי להמנע משגיאות 404 ובזבוז של תקציבי זחילה.
  8. ✅ כתיבת מאמרים התומכים במוצרים ע”ב מילות מפתח TOFU המכילים קישורים ו-CTA למוצרים: מאמרים תומכים עוזרים להגדיל את הסמכות של האתר בנושא ובנישה שלו.
  9. ✅ הרחבת תיאור של דף מוצר מ-150 מילים ל-800 מילים בכל דף מוצר  תיאור רחב עם ספסיפיקציות, פירוט טכני, גדלים וצבעים ושאלות ותשובות לא חשובים רק להמרה אלא גם ל-SEO.
  10. ✅ הוספת מבצע סטייל “10% הנחה” במטא טייטל של כל מוצר + במטא דסקריפשן, כדי שהמבצע ישתקף ללקוחות כבר בתוצאות החיפוש ויעודד הקלקה על הדף – להבדיל את עצמכם בתוצאות החיפוש מהמתחרים – על ידי הוספת הנחה כבר בטייטל של תוצאות החיפוש.
  11. ✅ יצרנו מיפוי מלא של כל הקישורים הפנימיים שהיו חסרים בדפי האתר ובניית קישורים למוצרים ומאמרים יתומים: מיפוי קישורים פנימיים עוזר להבין איזה דפים לא מקבלים מספיק כוח וע”י כך לחזק אותם.
  12. ✅ טיפול בשגיאות אינדוקס פתוחות ב-GSC: פתירת שגיאות אינדוקס עוזרות לייעל את תקציב הזחילה ולהעביר את הזוחלים לדפים הרלוונטיים.

-> לנוחיותכם, לצ’קליסט המלא בטבלת Google Sheets ליחצו כאן <-

 

צ'קליסט הגדלת טראפיק לאתרי איקומרס

צריכים עוד טראפיק אורגני? 🔍

מלאו את הפרטים שלכם כאן ונשלח לכם סקירת וידאו מקצועית עם משימות פרקטיות לביצוע - לגמרי לגמרי בחינם!

לשיחת ייעוץ בחינם - השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

דילוג לתוכן