גוגל מצהירים כוונות על 3 אספקטים מרכזיים בעדכון שהתחיל להתגלגל:
- שימוש לא ראוי בדומיינים וותיקים
- הזרקת תוכן בסקייל
- ניצול סמכות לפרסומים לא ראויים.
קצת פרשנות שלי על העדכון הזה, והדרך להמנע מפגיעה
1) הספמת דומיינים וותיקים
גוגל לא מנסים לחסל את השימוש בדומיינים וותיקים.
הם מנסים למנוע מניפולציות לעשות דרכם ספאם.
מניפולציות כמו לקנות דומיינים וותיקים כדי לעשות רידיירקטים לדומיינים אחרים שלכם, או לנצל את הסמכות שלהם כדי לבנות סביבם תוכן שלא שייך לדומיין הזה, אלה דברים שכנראה ירימו דגל אדום יותר.
עובדים עם דומיינים וותיקים? תייצרו עליהם אתרים איכותיים באותה נישה, עם תוכן איכותי, וקחו בחשבון שבכל זאת תהיה בקרה מהודקת יותר מפעם על האתר שלכם בדומיין וותיק.
2) הזרקת תוכן בסקייל
עוד סיבה לערוך את התוכן AI שלכם לפני פרסום.
גוגל שמים ים של מאמצים כדי להלחם ב AI שממלא להם את תוצאות החיפוש בסקייל.
אם אתם שואלים אותי, האלגוריתם שלהם ימשיך להשתפר בלהבין מה תוכן AI ומה תוכן אמיתי, וזה הזמן לחזור לדפים שפרסמתם פעם בלי שום עריכה ידנית ולטייב אותם קצת ברמה האנושית + לוודא שאתם לא מפרסמים בתדירות לא סבירה (כמו מאות או אלפי פוסטים ביום לאתר שהיה רגיל לקבל 3 פוסטים בחודש).
3) שימוש במוניטין המותג לרעה – שם קוד ל “אנחנו יודעים שאתם מוכרים מפה קישורים”
קונים קישורים מאתרים חזקים? מוכרים אתרים מאתרים חזקים? תוודאו שהכתבה שאתם שולחים רלוונטית וקשורה בתוכן שלו לאתר המפרסם, לא רק לאתר שלכם.
מה שגוגל אומרים כאן בגדול, זה שפרסום ממומן של מוצר כלשהו, שלא קשור בשום צורה לתוכן באתר המפרסם – דגל אדום בוהק לניצול הסמכות של האתר הזה לטובת האתר השני.
מניח שהקישור שיצא לא יועיל לאתר המקבל, והאתר המפרסם עלול גם להפגע קצת בגלל זה.
עדכון אלגוריתם זה תמיד באסה לספאמרים, מצד שני, אחלה הזדמנות למי שעומד בהנחיות. אם אתם כבר מיושרים על ההנחיות האלה, סיכוי לא רע שאפילו תהנו מעלייה בטראפיק.