צריכים עוד טראפיק אורגני? 🔍
מלאו את הפרטים שלכם כאן ונשלח לכם סקירת וידאו מקצועית עם משימות פרקטיות לביצוע - לגמרי לגמרי בחינם!
מה הולך לקרות לעולם החיפוש עם SearchGPT בתוכו? הסקירה המלאה של דיג’יאסטס
אז עולם ה-SEO רועד עם ההשקה המתקרבת של SearchGPT.
אתם כבר יכולים להתחיל לדמיין עולם שבו החיפוש הופך לשיחה?
במקום לגלול בעשרות תוצאות, נוכל פשוט לשאול “מה הדרך הטובה ביותר לחסוך בחשבון החשמל?” ולקבל תשובה מותאמת אישית שמבוססת על מידע מקיף ועדכני. זה העתיד ש-SearchGPT מבטיח.
אבל מה המסקנות מהפרוטוטייפ ונתוני השימוש של 10,000 משתמשים עד כה?
האם הדבר הזה נראה יותר טוב מגוגל?
האם יש כאן הזדמנות זהב לאתרים קטנים להתבלט?
האם זה הסוף של “מחקר מילות מפתח”?
ואיך אנחנו צפויים לקדם אתרים בעידן שבו SearchGPT אולי יהיה מנוע החיפוש הראשי?
נתונים והסקות מהשימושים ב-SearchGPT עד כה
- תוצאות החיפוש של SearchGPT דומות ב-73% לתוצאות של בינג
- תוצאות החיפוש של SearchGPT דומות רק ב-46% לתוצאות של גוגל
- 26% מהדומיינים המדורגים ב-SearchGPT לא מקבלים תנועה מגוגל
- כ-32% מכל תוצאות SearchGPT מגיעות ממקורות מדיה
- עבור שאילתות הקשורות למדיה, יותר מ-75% מהתוצאות מגיעות ממקורות מדיה
- פחות מ-1% מהחיפושים החזירו תוצאות לא מדויקות
- אפשר להסיק ש-SearchGPT מעדיף אתרים מבוססים ובעלי סמכות
- קישורים נכנסים הם גורם דירוג משמעותי ב-SearchGPT.
היתרונות המפתיעים
- המידע מסוכם ומתומצת ברמה גבוהה למשתמשים: SearchGPT עושה עבודה טובה בלחפש, לחקור ולאסוף מידע ממקורות שונים ולהציג אותו בצורה מאוד ברורה ותמציתית.
זה אומר שכנראה אם תחפשו “השפעות של שינויי האקלים”, תקבלו סיכום מקיף הכולל נתונים מדעיים, השלכות כלכליות ופתרונות אפשריים – הכל במקום אחד, במקום לגלול ולברור בעצמכם את תוצאות החיפוש. - הזדמנות לאתרים קטנים: 26% מהתוצאות ב-SearchGPT מגיעות מאתרים שלא מדורגים גבוה בגוגל. תחשבו על זה ככה, בלוג טיולים קטן על איטליה יכול להופיע לצד אתרי תיירות גדולים כשמחפשים מידע על רומא. יתרון משמעותי
האתגרים המשמעותיים
- חוסר גיוון במידע ומקורות המידע: בעוד שגוגל יודעים להציג עשרות תוצאות מגוונות, SearchGPT נוטה להציג מספר מצומצם של מקורות. תחשבו לדוגמה על חיפוש כמו “תזונה קטוגנית”, שם גוגל יודעים להציג מתכונים, מאמרים מדעיים ופורומים, בעוד ש-SearchGPT עלול להתמקד רק בהגדרה עצמה פלוס בכמה יתרונות בריאותיים.
- מניפולציה של מידע: כמו שאנחנו כבר יודעים, האתגר הכי גדול ב- AI הוא FACT CHECKING והניסיון למנוע ממנו “להזות” טקסט ומידע. כאשר אנחנו מדברים על עולם חיפוש שהופך לשיח בין בנאדם ל-AI, תמיד ישאר מקום ומרווח של פרשנות, ניסוח ושכתוב של דברים מצד ה-AI שיכול להוביל למידע לא מדוייק.
מה אני צופה שיקרה לעולם ה-SEO עם SearchGPT בתוכו?
הדבר הזה הוא הזדמנות ואתגר כאחד.
מצד אחד, יש כאן הזדמנות רצינית לאתרים קטנים עם תוכן איכותי להתבלט.
עולם החיפוש לא הולך למות מתישהו בקרוב, ולהפך – ככל שמשתמשים יוכלו לקבל תוצאות מדוייקות יותר, נישתיות יותר, ומכוונות יותר לכוונת החיפוש שלהם, ככה כמות החיפושים בעולם תעלה ותעלה, מה שמשכנע אותי שתעשיית ה-SEO רק עומדת להשתכלל בכמה וכמה רמות בעתיד.
בנוסף, חשוב לזכור ש-AI לא יכול להמציא מידע, ולכן בלי תוכן אנושי = אין AI שידע לבסס עליו נתונים, לסכם ולספק בצורה נוחה את המידע. ואני משוכנע שבדיוק מהסיבה הזו, כל עוד מנועי חיפוש מבוססי AI ירצו להמשיך להשאר במשחק, הם תלויים ביוצרי תוכן ובעלי אתרים, ימשיכו לתת את הקרדיט שמגיע להם ולשתף איתם פעולה על פרסום.
מצד שני,
מי שעוד לא התחיל להתכונן לבניית אסטרטגיות מותאמות חיפוש עם AI – זה הזמן.
השנקל שלי על אסטרטגיות SEO למנועי חיפוש מבוססים AI
- יותר דגש על אופטימיזציה סמנטית: מסתמן שיהיה פוקוס גדול בהבנת הכוונה מאחורי החיפושים, ולא במילות מפתח מדוייקות, בדיוק כמו שקורה היום עם פרומפטים שאתם שולחים לצ’אט ג’יפיטי והוא מפצה על השגיאות שלכם. שימוש במילים ומושגים קשורים יעזור ל-AI להבין את ההקשר הרחב של התוכן שלנו.
- בינה מלאכותית צריכה לקרוא את הכוונה שלכם גם אם אתם לא מחפשים או שואלים את השאלה בצורה הכי מדוייקת שיש, ולכן, אין לדעת אם בעתיד הרחוק נמשיך לעשות “מחקר מילים” בצורה הקלאסית שאנחנו רגילים אליה, והאם בכלל יהיה רלוונטי להוציא מידע על סרצ’ ווליום ו- KD – אבל בטוח שנצטרך להיות יצירתיים בחיפוש הנושאים שנרצה לכתוב עליהם.
- תוכן מקיף ועמוק יקבל יותר קרדיט?: השערה שלי היא ש- AI ידע לתעדף מקורות מידע מקיפים. מאמר אחד ארוך ומעמיק על נושא אולי יכול להיות יעיל יותר מכמה מאמרים קצרים. תזכרו ש-AI יודע לאכול תוכן ארוך ומקיף ולתמצת אותו אפילו במשפט אחד, לכן, לחסוך על תוכן לא הולך להיות רעיון טוב.
- מבנה תוכן ברור: נצטרך לשים דגש על מבנה לוגי וברור של התוכן, עם כותרות ותתי-כותרות מדויקות, כדי לעזור ל-AI לסכם את המידע בצורה יעילה.
- הקונספט של E.E.A.T ינצח: בדיוק כמו בגוגל, אין סיכוי שהמנוע הזה יזחל לכל מקורות המידע באינטרנט כדי לחפש את התשובה שלו. הולך להיות כאן תיעדוף ברור לאתרים שמשקיעים במיתוג שלהם, ויש מאחוריהם ניסיון, אמינות וסמכותיות שיאותתו ל-AI שזה אתר לקחת ממנו מידע. נצטרך להשקיע יותר בבניית פרופיל מקצועי של נכסים תומכים לאתר ובקישורים איכותיים.
בסופו של דבר, נראה ש SearchGPT הולך רק להדגיש ולחדד את מה שתמיד ידענו – תוכן איכותי, רלוונטי ומועיל. בשורה התחתונה – תוצאות מדוייקות יותר למשתמש.
עדיין, למרות הפוטנציאל המבטיח של SearchGPT, חברת OpenAI עומדת מול אתגרים רציניים בדרך להפוך למתחרה אמיתית של גוגל. יש כאן דרך ארוכה בשיפור של דיוק המידע, הרחבת יכולות הזחילה של המנוע ואיסוף הנתונים מהאינטרנט, שיפור מערכת השאילתות, וכמובן, לא יזיק לפתח מנגנון למידה מתמשך שמתבסס על משוב משתמשים.