צריכים עוד טראפיק אורגני? 🔍
מלאו את הפרטים שלכם כאן ונשלח לכם סקירת וידאו מקצועית עם משימות פרקטיות לביצוע - לגמרי לגמרי בחינם!
האם גוגל הענישו את Fortune.com ?
אז בתאריך ה-11 באוקטובר 2024, נצפתה ירידה דרמטית בדירוגי החיפוש של Fortune Recommends, המדור לסקירת מוצרים של מגזין פורצ'ן המוביל. מדובר באירוע שמצטרף למגמה מדאיגה של פגיעה באתרי תוכן גדולים, כאשר רק לפני מספר שבועות נצפתה פגיעה דומה ב-Forbes Advisor. האם גוגל שמה על הרדאר אתרים גדולים? מה הגורמים לפגיעה, ומה זה אומר עבור בעלי אתרי תוכן קטנים?
הפגיעה במספרים
- ירידה משמעותית בנראות האתר בתוצאות החיפוש של גוגל – הרבה פחות סניפטים וסוגי תוצאות עשירות.
- כ-400,000 מילות מפתח איבדו את מיקומן בתוצאות החיפוש.
- הפגיעה מתמקדת בעיקר בתכני המוצרים והסקירות באתר – לא בכל האתר.
- השפעה ניכרת על התנועה האורגנית לאתר.
ההשערות שלנו: מה גרם לעונש על Fortune.com?
העונש שמתגלגל על האתר כבר מעל שבועיים נראה קשור למספר גורמים מרכזיים:
- פורצ'ן כמותג וכאתר הפירו מדיניות ניצול מוניטין – יש חשד לשימוש לא ראוי במוניטין המותג Fortune.
- הפרה אפשרית של מדיניות Site Reputation Abuse של גוגל.
- שימוש במוניטין האתר לקידום תוכן מסחרי ללא בקרת איכות מספקת
אכיפה ידנית. - העונש הוטל באופן ידני על ידי צוות האיכות של גוגל
- לא מדובר בשינוי אלגוריתמי אוטומטי.
- גוגל מאשרת שמדיניות Site Reputation Abuse תמשיך להיאכף ידנית לאורך זמן
השלכות ולקחים לבעלי אתרים ומקדמי SEO.
מה אפשר ללמוד מזה, ואיך שומרים איכות תוכן ומהימנות? (גם באתרים ישראלים וגם בינלאומיים)
- חובה לשמור על סטנדרטים גבוהים של איכות תוכן
- לבצע בקרה קפדנית על כל פריט תוכן לפני פרסום
- להימנע מפרסום תוכן שעלול להטעות או לבזבז את זמן הגולשים
- לוודא שכל העובדות והנתונים מדויקים ומגובים במקורות אמינים
- מדיניות סקירות והמלצות
- פיתוח מתודולוגיה ברורה לסקירת מוצרים
- שקיפות מלאה לגבי תהליך הסקירה וההמלצות
- גילוי נאות של קשרים מסחריים ושיתופי פעולה
- הקפדה על אובייקטיביות בהמלצות המוצרים
- עמידה בהנחיות גוגל
- מעקב שוטף אחר עדכוני מדיניות הספאם של גוגל
- יישום מיידי של שינויי מדיניות רלוונטיים
- בדיקה תקופתית של התאמה להנחיות העדכניות.
האירוע של Fortune מהווה תמרור אזהרה חשוב לכל העוסקים בתחום התוכן והקידום האורגני. גוגל ממשיכה להדק את הפיקוח על איכות התוכן ומהימנותו, עם דגש מיוחד על אתרים בעלי מוניטין גבוה.
המלצות פרקטיות לבעלי אתרים עם סמכות ומוניטין גבוהים
חשוב להבין, אתר עם מוניטין גבוה יכול להפגע כמו אתר קטן. ההבדל המרכזי הוא שהפגיעה באתר עם סמכות גבוהה כנראה תהיה גדולה יותר, וכדי להחזיר את האמון במותג ידרשו הרבה יותר מאמצים. חשוב לבצע ביקורת איכות תוכן תקופתית. תפתחו לעצמכם תהליכי בקרת איכות מובנים, וותעבדו עם צוותי התוכן כך שהם יתעדו וישקפו תהליכי יצירת התוכן בצורה שאתם מבינים במאה אחוז.
משאבים שימושיים לבעלי אתרים:
- הנחיות הספאם המעודכנות של גוגל – חשוב להשאר מעודכנים על הנחיות הספאם והתוכן של גוגל
- קבוצת העדכונים שלנו בנושאי קידום אתרים: הצטרפו כאן
המקרה של Fortune מדגיש את החשיבות של שמירה על סטנדרטים גבוהים בייצור תוכן, ומהווה תזכורת שגם המותגים הגדולים ביותר אינם חסינים מפני אכיפת האיכות של גוגל.