צריכים עוד טראפיק אורגני? 🔍
מלאו את הפרטים שלכם כאן ונשלח לכם סקירת וידאו מקצועית עם משימות פרקטיות לביצוע - לגמרי לגמרי בחינם!
כמה כסף אתם מאבדים על נתונים שאתם לא רואים?
בנישת ה-SEO יש תופעה מעניינת – נטייה לקרוא תמונה חלקית ולא מדוייקת של נתונים.
“נקודה עיוורת”. קוראים לזה.
הנישה של קידום אתרים מבוססת מאוד על ניתוח נתונים ועבודת אנליטיקה. בלי הסתכלות על נתונים קיימים, קשה מאוד לדייק את האסטרטגיה לאורך זמן ולייצר הצלחה.
ועם זאת, גם כשיש לנו שפע של נתונים בהישג יד, לפעמים אנחנו נוטים ליפול קורבן ל”Blindspot” – נקודה עיוורת כלשהי שמונעת מאיתנו לראות ולהבין את התמונה המלאה.
אז מה זה בעצם בליינדספוט בקידום אתרים? למה אני מתכוון?
אם לפשט את זה, דמיינו שבמסגרת תהליך קידום האתר שלכם יצרתם תוכן שאמור לשרת את מיקומי האתר על השירותים או המוצרים שלכם.
אפיינתם, כתבתם הרבה תוכן, פרסמתם אותו באתר, המתנתם בסבלנות ועכשיו אתם בוחנים את כמות הכניסות האורגניות מהאתר.
אם מבחינתכם כאן זה נגמר, וכמות הכניסות זה מה שמכריע על הצלחה / אי הצלחה על התוכן, נחשפתם לבליינדספוט.
יש הרבה נגזרות של דאטה שאתם רוצים לבחון, במטרה להבין לא רק האם התוכן מייצר טראפיק וכמה, אלא איך הוא באמת משרת את העסק שלכם.
למשל:
-האם כל התוכן שכתבתם התאנדקס ומקבל קרדיט בגוגל?
-על איזה ביטויים התוכן שכתבתם מדורג?
-איזה דפים מקבלים את הקרדיט על הביטויים האלה?
-האם יש קניבליזציה (דפים שמתנגשים אחד עם השני על אותם מילות מפתח)?
-מה יחס המעורבות הכולל של המשתמשים באתר?
-מה יחס המעורבות של משתמשים בדפים הספציפיים שחשובים לכם לעומת שאר הדפים באתר?
-מה מסלול המעורבות של המשתמש הממוצע בכל דף? (מאיזה דפים לאיזה דפים בדר”כ הוא עובר, והאם זה לדפים שאנחנו רוצים שהוא יעבור אליהם?)
-מה שיעור הנטישה מהדף?
-מה אחוז ההמרה הסופי (כמה לידים נכנסים) מסל הכניסות לדף?
-ולשאלת מיליון הדולר – כמה הלידים שנכנסים מהתוכן שכתבתם שווים לכם? האם הם איכותיים ורלוונטיים לעסק, או שהם מגיעים מבולבלים ומבזבזים לכם את הזמן?
כל השאלות האלה – ועוד – הן דוגמאות לשאלות שאתם כבעלי אתרים צריכים לשאול את עצמכם כדי לכסות כמה שיותר שטחים מתים.
למדוד כמה טראפיק נכנס זה דבר אחד, אבל היום כבר מתבקש להגיד – זה בין הדברים שפחות מעניינים את בעל העסק שלוקח שירותי SEO או מקדם בעצמו.
בסוף, השאלה שהכי מעניינת את בעל העסק היא:
כמה כסף פעילות ה-SEO מייצרת לי, ומה ה-ROI שלי על זה לאורך השנה?
כדי לענות על השאלה הזו, צריך לכסות כל בליינדספוט אפשרי.
צריך שיהיה לנו את התמונה המלאה שתשקף לנו בדיוק איך עבודת הקידום משרתת את העסק ומשפיעה על ההכנסה – ובאמצעותה לנווט את הספינה כל הזמן.
בדיג’יאסטס בנינו צ’קליסט מדידה שמתעדכן לאורך השנים, אנחנו מנסים וממשיכים לכסות בו כל נקודה עיוורת אפשרית במדידה שלנו – במטרה לייצר תמונה מלאה לעצמנו על תוצאות הקידום.
אם אתם בעלי אתרים – בין אם איקומרס, לידים ומה שביניהם, מסמך כזה יכול להיות לכם סופר שימושי כדי לייצר תמונת מצב מלאה, ולבסוף יעזור לענות לכם על השאלה החשובה מכל – כמה כסף תכל’ס SEO מייצר לי.
חושבים שהצ’קליסט הזה יעזור לכם? מוזמנים להשתמש בו כאן למטה.
הצ’קליסט המקיף של דיג’יאסטס למדידת SEO ומניעת Blindspots
1. ביצועי תוכן ואינדקס
- האם כל התוכן שנכתב התאנדקס בגוגל?
- מהו אחוז הדפים המאונדקסים מתוך סך כל הדפים באתר?
- האם יש דפים חשובים שלא מאונדקסים? מדוע?
- האם יש תוכן כפול או דומה מדי שעלול לגרום לבעיות אינדוקס?
2. דירוגים ומילות מפתח
- על אילו ביטויים התוכן שנכתב מדורג?
- מהם הדירוגים למילות המפתח העיקריות?
- האם יש שיפור בדירוגים לאורך זמן?
- האם יש קניבליזציה בין דפים על אותן מילות מפתח?
- מהו היחס בין מילות מפתח ברנד למילות מפתח כלליות?
3. ביצועי דפים
- אילו דפים מקבלים את הקרדיט (תנועה) על הביטויים המדורגים?
- מהם הדפים המובילים מבחינת כניסות אורגניות?
- האם יש דפים חשובים שמקבלים מעט מדי תנועה?
- מהו שיעור הנטישה מכל דף חשוב?
- מהו הזמן הממוצע שמבקרים מבלים בכל דף?
4. מעורבות משתמשים
- מהו יחס המעורבות הכולל של המשתמשים באתר?
- מהו יחס המעורבות בדפים הספציפיים החשובים לעומת שאר הדפים?
- מהו מסלול המעורבות הטיפוסי של המשתמש הממוצע? (מאילו דפים לאילו דפים?)
- האם המשתמשים מגיעים לדפים החשובים כפי שתוכנן?
- מהו מספר הדפים הממוצע לביקור?
5. המרות ולידים
- מהו אחוז ההמרה הכולל מתנועה אורגנית?
- מהו אחוז ההמרה מדפי תוכן ספציפיים?
- כמה לידים או מכירות מגיעים מתנועה אורגנית?
- מהי האיכות של הלידים המגיעים מתנועה אורגנית? (רלוונטיות לעסק)
- מהו הערך הממוצע של ליד או מכירה מתנועה אורגנית?
6. ROI ומדדים כלכליים
- מהי ההכנסה הכוללת מתנועה אורגנית?
- מהו הROI של פעילות הSEO?
- כיצד משתנה הROI לאורך זמן?
- מהו הערך הכלכלי של כל כניסה אורגנית בממוצע?
- כיצד משתווה הROI של SEO לערוצי שיווק אחרים?
7. ביצועים טכניים
- מהי מהירות הטעינה של הדפים העיקריים (נייד ודסקטופ)?
- האם יש בעיות טכניות המשפיעות על הביצועים (שגיאות server, בעיות crawl)?
- האם האתר עומד בסטנדרטים של Core Web Vitals?
- האם יש בעיות תאימות למובייל?
- האם מבנה הURL וארכיטקטורת האתר אופטימליים לSEO?
8. אנליזה תחרותית
- כיצד משתווים הביצועים שלנו למתחרים העיקריים?
- האם יש פערים משמעותיים בדירוגים למילות מפתח חשובות?
- האם המתחרים מדורגים על מילות מפתח שאנחנו מפספסים?
- מהן האסטרטגיות התוכן של המתחרים המצליחים?
- האם יש הזדמנויות SEO שהמתחרים מנצלים ואנחנו לא?
9. מגמות וביצועים לאורך זמן
- האם יש מגמות עונתיות בביצועי הSEO?
- כיצד השתנו הביצועים בהשוואה לשנה שעברה (YoY)?
- האם יש השפעה ניכרת של עדכוני אלגוריתם על הביצועים?
- האם יש שיפור עקבי בכמות ואיכות התנועה האורגנית?
- כיצד משתנה הערך הכלכלי של התנועה האורגנית לאורך זמן?
10. איכות ורלוונטיות התוכן
- האם התוכן עונה על צרכי המשתמשים (על פי מדדי מעורבות)?
- האם יש פערי תוכן משמעותיים שיש למלא?
- האם התוכן מעודכן ורלוונטי?
- האם יש תוכן שמושך תנועה אך לא מוביל להמרות?
- האם התוכן מכסה את כל שלבי משפך השיווק?
המוטו של דיג’יאסטס לגבי מדידה, וכיסוי “שטחים מתים” בדאטה:
מדידה מקיפה של כל הפרמטרים תנקה לנו את הבליינדספוט, תשפר את ביצועי הSEO, ותעזור להבין את הערך האמיתי שהSEO מביא לעסק הלקוח. להמשיך לאפטם את הצ’קליסט!