מה למדנו על אנקורים מניתוח של 100 קמפיינים שונים של קישורים בסוכנות?

מחקר אנקורים על קישורים נכנסים

צריכים עוד טראפיק אורגני? 🔍

מלאו את הפרטים שלכם כאן ונשלח לכם סקירת וידאו מקצועית עם משימות פרקטיות לביצוע - לגמרי לגמרי בחינם!

תובנות על טקסט עוגן מקמפיינים אמיתיים בסוכנות

אז אחרי כמה שבועות של ניתוח ארוך ומעמיק של הקמפיינים שלנו, דגמנו מעל 100 קמפיינים שונים של קניית קישורים נכנסים, ביניהם קמפיינים של עשרות עד מאות קישורים לקמפיין בודד, והגענו לתובנות סופר מעניינות על נושא האנקורים והאפקטיביות של בחירה והצבה שלהם בקישורים.

הנה מה שגילינו:

1. חובה לגוון

  • 73% מהקמפיינים הכי מוצלחים שלנו נבנו עם מגוון די רחב של אנקורים (מעל 8 סוגים של אנקורים).
  • קמפיינים עם גיוון נמוך יחסית באנקורים היו פחות אפקטיביים ב 35% מאלה שהיו מגוונים.

2. האורך של האנקור משחק תפקיד חשוב

  • אנקורים באורך של 2-4 מילים הראו דווקא ביצועים טובים ב-62% מהמקרים בדירוגים ישירים.
  • אנקורים ארוכים מדי (מעל 7-8 מילים) היו יעילים רק ב-17% מהקמפיינים – ועזרו בעיקר בגיוון ופחות בדירוגים בצורה ישירה.

3. אנקורים על מילות מפתח עובדים יותר טוב כשיש בהם פחות טקסט

  • קמפיינים שהשתמשו במילת מפתח מדויקת באנקור או אפילו חלק ממילת המפתח המלאה, בפחות מ-30% מהקישורים, הראו שיפור של 41% בדירוג של המילים האלה.
  • שימוש גבוה מדי במילות מפתח ישירות (מעל 60% מהאנקורים) הראה ירידה של 28% באפקטיביות.

4. שימוש בקונטקסט

  • אנקורים שמדברים ומרמזים על התוכן בדף המקשר עובדים טוב יותר ב- 53% באפקטיביות לעומת אנקורים גנריים.
  • 82% מהקמפיינים המצליחים שלנו משתמשים באנקורים שמתאימים לנושא הדף.

5. אנקורים עם שם מותג / בלי שם מותג

  • נוסחה טובה שהגענו אליה היא באזור ה- 40% אנקורים עם שם המותג לצד 60% אנקורים ללא שם מותג.
  • קמפיינים עם יותר מ-85% אנקורים בלי שם מותג הראו ירידה משמעותית באפקטיביות של כל הקמפיין.

6. שילוב LSI

  • שימוש במילים קשורות סמנטית באנקורים (LSI) הגדילו את האפקטיביות ב-37%.
  • ברוב הקמפיינים המובילים היו וריאציות סמנטיות של מילות המפתח המרכזיות.

7. אנקורים טבעיים עובדים יפה

  • אנקורים שנבנו בצורה טבעית ואחידה לשפת האתר ותוכן דף היעד היו יעילים ברוב המקרים.
  • שימוש באנקורים "מהונדסים" מדי דווקא הראה ירידה ניכרת באפקטיביות של הקישורים בטווח הארוך.

8. השפעות של מיקום הקישור והאנקור בדף

  • אנקורים בתחילת הפסקה או בסופה היו יעילים ב-58% יותר מאשר אנקורים באמצע טקסט. לרוב גם כי תשומת הלב ויחס ההקלקה עליהם גבוה יותר באזורים האלה בפסקאות.
  • כתבות ששילבו את הקישורים קרוב יותר לראש הדף עבדו טוב יותר מבחינת יחס הקלקה על הקישורים + אפקטיביות של קמפיין הקישורים.

תובנות עיקריות:

  • גיוון, טבעיות וקונטקסט זה מאסט, ושווה לשלב המון סוגים של אנקורים כשמדובר בקמפיין גדול – לא להתקמצן גם על אנקור URL, גנריים, דסקרפטיביים וגם על מילות מפתח מדוייקות בצורה חכמה בקמפיין.
  • חשוב מאוד להימנע משימוש יתר במילות מפתח מדוייקות – גוגל עולים על זה מהר, זה דגל אדום גדול לקישורים שנבנו בצורה לא טבעית.
  • שווה להתאים את האנקורים לתוכן של הדף – גם התאמה לשפה והקופי של הדף המקשר חשובה לא פחות מהאנקור עצמו.

מי שעדיין לא סגור איך קישורים מגדילים את הלידים והמכירות האורגניות, ולא בטוח איך לבנות אסטרטגיית קישורים חכמה עם אנקורים מגוונים – מוזמנים לקבל פרטים ולהתייעץ איתנו. אנחנו עוזרים לכם לבנות את אסטרטגיית הקישורים כחלק מהשירות ללא תוספת עלות!

לשיחת ייעוץ בחינם - השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

דילוג לתוכן