מדריך לקניית קישורים – כך תמנפו את האתר שלכם 

מדריך קניית קישורים

כבעלי עסק אתם ודאי מודעים לחשיבות הרבה של נוכחות חזקה באינטרנט. אחד הגורמים המרכזיים שקובעים את רמת אמינות האתר שלכם ואת החשיפה אליו הוא: פרופיל הקישורים של האתר, מספר בקישורים של האתר והאיכות שלהם.

אחת הדרכים לבנות במהירות את פרופיל הקישורים שלכם, היא קניית קישורים. קניית קישורים או רכישת קישורים, הינה תשלום עבור קישורים שיוצבו באתרים אחרים ויובילו ישירות אל האתר שלכם במטרה לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש ולהביא אליו יותר תנועה. 

רכישת קישורים היא אסטרטגיה פופולרית כיוון שהיא יכולה לספק תוצאות מהירות ומוחשיות. על ידי רכישת קישורים באיכות גבוהה מאתרים מוכרים, ניתן לראות שיפור מיידי בדירוג האתר שלכם במנועי החיפוש וכן עלייה בתנועה אל האתר.

עם זאת, קניית קישורים אינה חפה מסיכונים ומחלוקות. במדריך זה, נחקור את היתרונות והחסרונות של רכישת קישורים ונסייע לכם לקבוע אם זו אכן אסטרטגיה טובה עבור האתר שלכם.

כיצד קניית קישורים יכולה לשפר את הדירוג במנוע החיפוש 

אחת הסיבות העיקריות שעסקים קונים קישורים היא כדי לשפר את הדירוג שלהם במנועי החיפוש. כאשר אתר חיצוני מקושר לאתר שלכם, נוצר אמון המשודר למנועי החיפוש, מה שגורם לאתר להיות אמין ורלוונטי עבור הקהל. ככל שכמות גדולה של קישורים איכותיים מפנים אל האתר שלכם, כך גדל הסיכוי שתדורגו גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש.

עם זאת, לא כל הקישורים שווים. מנועי חיפוש משתמשים באלגוריתמים מורכבים כדי לקבוע את ערכו של קישור, תוך התחשבות בגורמים כמו סמכות ורלוונטיות של האתר המקשר.

על ידי רכישת קישורים מאתרים מוכרים ובעלי סמכות הרלוונטיים לענף שלכם, תוכלו לשפר את האיכות הכוללת של פרופיל הקישורים שלכם ובכך להגדיל את הסיכויים לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

סוגים שונים של קישורים שניתן לרכוש

ישנם מספר סוגים שונים של קישורים שאתם יכולים לקנות, כל אחד מהם בעל יתרונות והחסרונות משלו.

להלן סוגים שונים של קישורים:

קישורי Dofollow הם הסוג הנפוץ ביותר של קישורים והסוג שבו משתמשים מנועי החיפוש כדי לקבוע את רמת הסמכות והרלוונטיות של אתר אינטרנט. 

קישורי Nofollow  אינם מעבירים שום סמכות קישורים לאתר שלכם. קישורים אלה משמשים לעתים קרובות כקישור לתוכן ממומן או לפרסומות בתשלום, ובדרך כלל מסומנים בתכונה “nofollow” כדי ליידע למנועי החיפוש לא לספור אותם כמעבירי סמכות.

קישורים קונטקסטואליים הם קישורים המופיעים בגוף המאמר. קישורים אלו הם לרוב בעלי ערך רב יותר מקישורים המופיעים בסרגל צד או כותרת תחתונה, כיוון שסביר יותר שמשתמשים ילחצו עליהם ובכך הם יהפכו רלוונטיים יותר מבחינה הקשרית לתוכן המוצג.

כיצד למצוא ולהעריך מוכרי קישורים

כשמדובר בקניית קישורים, חשוב לעשות בדיקת נאותות ולמצוא מוכרים בעלי מוניטין. ישנם מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת הערכת מוכרי קישורים.

להלן מספר גורמים מרכזיים בעת בחירת מוכר קישור:

סמכות ורלוונטיות: חפשו מוכרים שיש להם אתרים עם רמת סמכות גבוהה ורלוונטיות לענף שלכם. אם לאתר האינטרנט יש ציון גבוה של רשות הדומיין (DA) והוא בכיר ומוכר היטב בענף, סביר להניח שהוא מקור טוב לקישורים וכדאי להיעזר בו. 

מיקום קישור: ודאו שאתם יודעים בדיוק היכן הקישור ימוקם באתר האינטרנט של המוכר או באתר שלכם. קישור בגוף המאמר או בדף בעל חשיפה גבוהה, בדרך כלל, יהיה בעל ערך רב יותר מקישור בסרגל הצד או בכותרת התחתונה.

הקשר קישור: קחו בחשבון את ההקשר שבו הקישור יופיע. קישור שמופיע בתוך תוכן רלוונטי, הוא בדרך כלל בעל ערך רב יותר מקישור שמופיע ברשימת קישורים לא קשורים.

תמחור: חפשו מוכרים שמוכנים לנהל משא ומתן על המחיר. זכרו כי עלות קישור עשויה להשתנות מאוד בהתאם לאתר האינטרנט של המוכר ולאיכות הקישור.

כיצד לנהל משא ומתן על רכישת קישור

לאחר שזיהיתם מוכר שאיתו תרצו לעבוד, הגיע הזמן לנהל משא ומתן על תנאי רכישת הקישור. 

הנה כמה טיפים למשא ומתן מוצלח בעת רכישת קישור:

הגדירו מטרות ברורות: כדאי לדעת בדיוק מהי המטרה שלשמה אתם רוכשים את הקישור וכן איך הקישור יכול להועיל למטרה זו.

היו גמישים: אל תחששו לנהל משא ומתן על תנאי רכישת הקישור לרבות מחיר, מיקום וזמן פעילות הקישור.

אל תחששו לוותר: אם המוכר לא מוכן לענות על הצרכים המבוקשים או שאתם חוששים לגבי איכות הקישור, אל תהססו וחפשו אופציות רלוונטיות אחרות עבורכם. 

שיטות עבודה מומלצות לרכישת קישורים

לאחר משא ומתן על רכישת קישור, חשוב לשלב את הקישור בפרופיל הקישור הכולל שלכם בצורה הגיונית ונכונה עבור האתר שלכם. 

להלן מספר שיטות עבודה מומלצות לשילוב קישורים שנרכשו:

קישורים קנויים וקישורים אורגניים: אל תסתמכו רק על קישורים קנויים. מומלץ לשלב קישורים אורגניים וקישורים קנויים כאחד, על מנת להבטיח תוצאה מקסימלית. 

היו מתונים: למרות שפרופיל קישורים חזק הוא בעל חשיבות רבה, קנייה של יותר מדי קישורים בזמן קצר ומהיר עלולה להיתפס כדגל אדום אצל מנועי החיפוש הגדולים ואף לגרום להשהיות. 

שנו את טקסט עוגן: השתדלו להימנע משימוש באותו טקסט עוגן (אנקור) עבור כל הקישורים שנרכשו. הקפידו לשנות את טקסט העוגן מפעם לפעם כדי שיוצג בצורה טבעית יותר ובכך ישמור על האתר שלכם אמין. 

על ידי ביצוע שיטות עבודה מומלצות אלה, ניתן להבטיח שמאמצי רכישת הקישורים שלכם יהיו יעילים וינפיקו את התוצאות הרצויות.

הסיכונים והרווחים הפוטנציאליים של רכישת קישורים

בעוד שקניית קישורים יכולה לספק תוצאות מהירות ומוחשיות, חשוב להיות מודעים לסיכונים הפוטנציאליים.

רכישת קישורים מאתרים באיכות נמוכה, הכוללות החלפת קישורים עם אתרים אחרים בניסיון לתמרן את דירוג מנועי החיפוש, עלולה לגרום לקנסות ממנועי החיפוש ולפגיעה במוניטין האתר שלכם.

בנוסף, רכישת קישורים עלולה להיות הוצאה יקרה. ובכן, לא קיימת ערובה שהקישורים שתרכשו אכן יובילו לתנועה מוגברת או להגדלה משמעותית של מכירות. אם כך,חשוב לשקול היטב את הסיכונים והתגמולים הפוטנציאליים לפני ביצוע רכישת קישור.

חלופות לרכישת קישור

אם אתם לא מרגישים בנוח עם הרעיון של קניית קישורים, ישנן אסטרטגיות אחרות שבהן תוכלו להשתמש כדי לבנות את פרופיל הקישורים שלכם. 

להלן אסטרטגיות נוספות לבניית פרופיל קישורים:

קידום מדיה החברתית: אחת הדרכים היעילות ביותר לבנות קישורים היא באמצעות קידום במדיה החברתית – סיקור האתר על ידי עיתונאים, בלוגרים או משפיענים אחרים. על ידי יצירת תוכן איכותי וקידומו לאנשים הנכונים, תוכלו להרוויח קישורים בעלי ערך באופן טבעי.

שיווק באמצעות תוכן: דרך נוספת לבניית קישורים שלא על ידי רכישה, היא באמצעות שיווק תוכן –  יצירה וקידום של תוכן בעל ערך ואינפורמציה רלוונטית באתר האינטרנט שלכם. על ידי הפקת תוכן שימושי ומעניין לקהל היעד, תוכל למשוך קישורים מאתרים אחרים ובכך לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש.

החלפת קישורים: בניית קישורים יכולה לכלול גם פנייה לאתרים אחרים ובקשת קישורים. פעולה כזו עשויה לקחת זמן, אך אם תעשו זאת בצורה נכונה תוכלו להיחשף לקישורים בעלי ערך מאתרים איכותיים.

תפיסות מוטעות לגבי קניית קישורים

ישנן כמה תפיסות שגויות נפוצות לגבי קניית קישורים שכדאי להתייחס אליהם. 

להלן כמה תפיסות שגויות: 

רכישת קישורים היא מהלך גרוע

אמנם זה נכון שקניית קישורים מאתרים באיכות נמוכה עלולה להזיק למוניטין של האתר שלכם, אך רכישת קישורים באיכות גבוהה מאתרים מוכרים יכולה להיות דרך לגיטימית ויעילה לשיפור אופטימלי של דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש. 

רכישת קישורים היא תהליך קל ומהיר

למרות שאכן קל למצוא אתרים המציעים את האפשרות לרכוש מהם קישורים, מציאת קישורים באיכות גבוהה עשויה להיות קשה יותר. אתרים רבים מציעים קישורים, אך רובם באיכות נמוכה, מה שיכול להוביל לירידה באיכות האתר שלכם שודאי ישפיע על כלל הרבדים. יש לקחת בחשבון נתונים אלו ולערוך מחקר מוקפד על מוכרי הקישורים הפוטנציאליים לפני ביצוע רכישה.

רכישת קישורים היא פתרון מהיר

קניית קישורים יכולה לספק תוצאות מהירות, אך חשוב לזכור שזה רק חלק אחד מאסטרטגיית SEO גדולה יותר. בניית פרופיל קישורים חזק דורשת זמן ומאמץ וחשוב שתהיה נקודת מבט ארוכת טווח בכל הנוגע לבניית קישורים.

על ידי הבנה מעמיקה מאחורי התפיסות השגויות הללו, אפשרי לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי קניית הקישורים המתאימה לאתר שלכם.

האפקטיביות של אסטרטגיית רכישת הקישורים 

לאחר שיישמתם אסטרטגיית רכישת קישורים, חשוב לעקוב אחר יעילותה כדי להבטיח שהיא מספקת את התוצאות הרצויות. 

להלן כמה מדדי מפתח למעקב:

דירוג מנועי חיפוש: השתמשו בכלי כמו Google Search Console או פלטפורמת SEO בתשלום כדי לעקוב אחר דירוג מנועי החיפוש של האתר שלכם עבור מילות מפתח רלוונטיות. חפשו מגמות לאורך זמן כדי לראות אם למאמצי קניית הקישורים שלכם יש השפעה חיובית.

תנועה: השתמש בכלי כמו Google Analytics כדי לעקוב אחר כמות התנועה שהאתר שלכם מקבל. חפשו מגמות לאורך זמן וראו אם ישנה ותגמול אל מול ההשקעה שלכם. 

שיעורי המרה: עקבו אחר שיעורי ההמרה באתר – אחוז המבקרים שמבצעים פעולה רצויה, כגון מילוי טופס או ביצוע רכישה. 

על ידי ביצוע ומעקב אחר מדדים אלו, אתם ודאי יכולים להבין האם אסטרטגיית רכישת הקישורים שלכם עובדת ותואמת את המטרות שלכם ואת המאמצים שהושקעו. בעת הצורך, תוכלו לבצע שינויים ולהתאים את אלו לפי הצורך. 

מסקנה: האם קניית קישורים מתאימה לעסק שלכם?

כמו בכל אסטרטגיית שיווק, לקניית קישורים יש יתרונות וחסרונות. רכישת קישורים אכן יכולה לספק תוצאות מהירות ומוחשיות, אך הדבר גם טומן בחובו סיכונים ויכול להיות הוצאה יקרה. 

ובכן, לפני ביצוע רכישת קישורים, מומלץ לשקול היטב את הצרכים ואת המטרות של האתר שלכם. אם אתם מחפשים חיזוק מהיר בדירוג מנועי החיפוש ומוכנים לספוג את הסיכונים העלולים להופיע, קניית קישורים עשויה להיות אסטרטגיה טובה עבורכם. עם זאת, אם אתם מחפשים דרך ארוכת טווח וברת תוצאות איכותיות יותר, כדאי לבחון את האפשרות של קניית קישורים לפי המדריך מעלה וכן גם אפשרויות כמו קידום במדיה החברתית, שיווק תוכן או החלפת קישורים.

לשיחת ייעוץ בחינם - השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

דילוג לתוכן