פרטים קטנים, אפקט גדול – קצת על SEO בשילוב חווית משתמש

קצת על SEO בשילוב חווית משתמש

לאחרונה באחד מנכסי הלקוח שלנו שמנו לב לירידה באחוזי ההמרה. מדובר באתר שאנחנו מתבוננים בסרצ’ שלו לפחות פעם ביומיים, מוסיפים לו תוכן איכותי קבוע, מנתחים כל הזמן מילות מפתח חדשות ורלוונטיות ושמים מאוד דגש על לגוון בקישורים סביב ביטויי הכסף. הטראפיק עולה, הכל אחלה. עם זאת, שיעור היציאה, אחוז השהייה והפעילות בדף יורדים.

החלטנו לשלוף את זכוכית המגדלת ולרדת לעומק העניין ????:

  1. כשקראנו מאמר שרירותית, שמנו לב פתאום למשהו שמציק בעין בקריאת הבלוגים. הטקסט יחסית עמוס והפונט קטן, וזה משפיע על חווית הקריאה. הגדלנו את הפונט סה”כ ב-2 פיקסלים לכל קטעי התוכן הפנימיים, לקריאה נוחה
  2. יותר וכדי להגדיל קצת יותר את כמות הגלילה בדף.
  3. ריווחנו יותר בין הפסקאות והכותרות – זה נתן יותר נוכחות לכפתורי CTA, נוח יותר אסתטית בעין של הגולש כשיש הפרדה בין פיסות טקסט וגם שוב, מגדיל את הדף
  4. מצאנו המון דפים שמורכבים רק מגושי טקסט. הפרדנו ביניהם כדי ליצור פסקאות יותר קצרות והוספנו עוד תוכן עשיר לדפים האלה – תמונות, גיפים, סרטונים רלוונטיים. גוגל אוהבים את זה, אבל שוב… זה הרחיב משמעותית את
  5. הדף, מייצר עניין לגולשים ובסוף, גלילה ארוכה יותר וזמן שהייה גבוה יותר בדף.
  6. עשינו חישוב מסלול מחדש עם הקישורים הפנימיים – לחלק מהדפים הוספנו עוד קישורים פנימיים ובחלק החלפנו לגמרי את האנקורים הקלאסיים באנקורים לא קונבנציונאליים. אנחנו רוצים לתת לאנשים סיבה להקליק ולהסתקרן.
  7. דוגמה לאחד האנקורים – “This is when my life changed forever”.

כל הפעולות האלה הביאו איתן בסוף עלייה חמודה באחוז ההמרה, שהגיעה בעקבות העלייה שנרשמה בפעילות הדף, עלייה בשיעור השהייה במאמרים וירידה בשיעור היציאה.

בשורה התחתונה, חשוב מדי פעם לעשות Drilldown לפרטים הקטנים האלה, לעשות טסטים ולראות את ההשפעה שלהם בתמונה הגדולה.

רוצים שנעיף מבט על האתר שלכם ונמצא הזדמנות מעניינת? דברו איתנו ונשמח להעיף מבט על האתר שלכם.

קצת על SEO בשילוב חווית משתמש

לשיחת ייעוץ בחינם - השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

דילוג לתוכן